TRAX AUTOMOTIVE
Motywacją do zaprojektowania linii TRAX byli przede wszystkim przedstawiciele branży automotive. Wyzwania i obserwacje, jakie zgłaszali nam w związku z wykonywanymi na co dzień zadaniami, były na tyle kluczowe, że postanowiliśmy przygotować dedykowany specjalnie dla nich model obuwia.
Model TRAX to odpowiedź na potrzeby, o których rozmawialiśmy z pracownikami stacji benzynowych, warsztatów i salonów samochodowych. But stworzony z myślą o komforcie użytkowania, ergonomii pracy i bezpieczeństwie.
ŁATWOŚĆ CZYSZCZENIA CHOLEWKI WSPIERAJĄCA PRACĘ NARAŻONĄ NA CZĘSTE ZABRUDZENIA
Obserwowaliśmy Wasze codzienne obowiązki, które często wiązały się z koniecznością obcowania z różnego typu olejami, smarami i innymi substancjami, które powodują trudne do usunięcia zabrudzenia. Dlatego cholewka modelu TRAX została zaprojektowana minimalistycznie. Zredukowaliśmy ilość przeszyć dla łatwiejszego czyszczenia obuwia z zewnątrz.
W związku z tym, że dostrzegliśmy również potrzebę dbania o poczucie komfortu wewnątrz buta, wyposażyliśmy model TRAX w wyjmowaną, profilowaną wkładkę o właściwościach antygrzybicznych i antybakteryjnych z systemem wash&fresh – wystarczy wyjąć, by uprać w pralce. Jest wielowarstwowa, wykonana z pianki bez żelu, na bazie lateksu syntetycznego i pokryta włókniną. Dzięki zastosowaniu pianki memory wkładka świetnie dopasowuje swój kształt do stopy. Materiał jest oddychający i amortyzujący. Spełnia europejskie normy dot. substancji niebezpiecznych.
TRAX to także cholewka o podwyższonych wskaźnikach odprowadzania potu. Współczynnik pary wodnej (pochłanianie potu) uzyskany podczas testów dla tego modelu to 343,3 mg/cm2 – wymagania normy to 15mg/cm2.
Dodatkowo podszewka o zwiększonej przepuszczalności pary wodnej – wymagania normy to min 0,8 mg/(cm2h) – nasz wynik to 42,90 mg/(cm2h).
WYSOKIE PARAMETRY WYTRZYMAŁOŚCIOWE WYDŁUŻAJĄCE OKRES UŻYTKOWANIA
Często sygnalizowany przez Was problem z jakością materiałów, z których wykonane jest obuwie skłonił nas do pogłębionych testów skóry licowej modelu TRAX. Badania odporności powłoki na tarcie wykazały, że skóra z powodzeniem wytrzymała działanie czynników zewnętrznych, które powodują ścieranie lica. Ponadto zastosowany w modelu TRAX materiały typu dwusklejka ponad trzykrotnie przewyższył normę pod względem wytrzymałości na rozdzieranie. Testy obuwia wykazały 224N, podczas gdy norma wymagała 60N.
Do tego podwyższona odporność cholewki na ścieranie poprzez zastosowany materiał kołnierza i języka wytrzymujący aż 150 000 cykli tarcia – wymagania normy to 51 000 cykli.
LEKKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ – Z MYŚLĄ O WIELOGODZINNYM UŻYTKOWANIA OBUWIA PODCZAS PRACY
W każdym projekcie linii przyświeca nam podstawowy cel – zwiększyć komfort pracy ludzi, którzy na co dzień podejmują ryzyko zawodowe na rzecz polepszania jakości życia innych. Dlatego wsłuchując się w Wasze uwagi, zadbaliśmy o podwyższenie wygody użytkowania obuwia.
Lekkość modelu TRAX wynika z zastosowanych materiałów, m.in. innowacyjnych, lekkich haków wykonanych w technologii Top Light z techno polimerów zamiast metalu, dzięki czemu ich waga odpowiada zaledwie ¼ wagi metalowych odpowiedników.
Model TRAX to także elastyczna i sprężysta podeszwa PU/PU o niskiej wadze, która ułatwia poruszanie po zróżnicowanej powierzchni oraz przystosowanie do naturalnej anatomii stopy. Odporna na poślizg (SRC), charakteryzująca się olejoodpornością (FO) i właściwościami powodującymi odprowadzanie ładunków przenoszonych z człowieka na urządzenia elektroniczne (ESD).
Do tego w modelu TRAX zastosowano wysokiej klasy lekkie podnoski kompozytowe spełniające wszystkie normy i zapewniające jednocześnie wysoką ochronę palców stóp przed uderzeniem z siłą do 200 J.
Dodatkowym elementem podeszwy buta, zwiększającym walory ergonomiczne, jest shock absorber, który odciąża stawy zapobiegając wadom postawy i urazom.
Model TRAX to rodzaj obuwia zaprojektowany także z myślą o użytkowaniu w zmiennych warunkach atmosferycznych, dlatego skóra wierzchnia cechuje się wysoką wodoodpornością. Podczas testów, gdzie przepuszczalność wody mierzona jest jako przyrost masy materiału po 60 minutach zanurzenia w wodzie, model TRAX uzyskał imponujący wynik 0,02g, podczas gdy wymagania normy to 0,2g.
The TRAX model is a response to the needs that we discussed with gas stations, workshops and car dealerships employees.
The two-ply material used in this model exceeded the standard more than three times in terms of tear resistance. Footwear tests showed 224N while the standard required 60N. In addition, increased abrasion resistance of the upper thanks to the material of the collar and tongue, which can withstand up to 150,000 friction cycles – the standard requirements are 51,000 cycles.
TRAX is also an upper with increased rates of sweat evacuation. The water vapor coefficient (sweat absorption) obtained during tests for this model is 343.3 mg / cm2 – the standard requirements are 15 mg / cm2.
In addition, a lining with increased water vapor permeability – the standard requirements are at least 0.8 mg / (cm2h) – our result is 42.90 mg / (cm2h).
In response to the observations and conclusions of the automotive industry representatives, the upper of the TRAX model has been minimalistic, with an emphasis on a reduced number of stitching for easier cleaning. The comfort of everyday use is also supported by a removable, contoured insole with the wash & fresh system with antifungal and antibacterial properties.
TRAX AUTOMOTIVE is a line designed to ensure ergonomic work and greater comfort in overcoming everyday challenges.
The model will be available soon!